15 september 2020

CDA: Fietstunnel Zanderij veiliger

Inwoners maakten zich zorgen over de verkeersveiligheid bij het fietstunneltje in de Zanderij ter hoogte van de Molentuinweg. Naar aanleiding van vragen van CDA-raadslid Lisette van der Maden worden er nu maatregelen genomen.

Gevaarlijk punt
Door de volledige kruising voor fietspaden en de toenemende drukte is de situatie onoverzichtelijk en daarmee gevaarlijk geworden. Zeker voor de vele kinderen uit de wijk en de kinderen die van en naar de speeltuin fietsen. De gemeente is inmiddels in gesprek gegaan met de provincie Zuid-Holland die het beheer heeft. Op korte termijn wordt de voorrangssituatie aangepast. Dan wordt duidelijk wie voorrang heeft. Dit maakt het voor fietsers veiliger. Ook de politie vindt dat. De provincie én gemeente houden de situatie goed in de gaten.

Veiligheid
Veiligheid, óók in het verkeer, is voor het CDA een speerpunt. Wil je iets aan ons doorgeven? Dat kan! Laat het ons weten via [email protected] of stuur een berichtje via onze Facebook-pagina.