25 oktober 2018

CDA: Gemeente moet haast maken met alternatief voor Duinspeeltuin

De gemeente heeft de vergunning voor een grote speeltuin in de Duinvallei ingetrokken. De beoogde speeltuin in de Duinvallei dient als alternatief voor de Duinspeeltuin in het noordwesten van de Zanderij, die moest wijken vanwege het verlengen van de Westerbaan. In eerste instantie was het de bedoeling dat de nieuwe speeltuin afgelopen zomer al zou worden aangelegd. Doordat er nu een bezwaarprocedure door omwonenden is ingediend loopt het traject flink vertraging op en mikt de gemeente nu op zomer 2019. Het valt echter niet uit te sluiten dat ook die streefdatum niet wordt gehaald.

"Dit duurt echt te lang", aldus CDA raadslid Lisette van der Maden. "In maart gaan de kinderen vaak al buiten spelen. Het is daarom wenselijk om de speeltuin al voor de zomer gereed te hebben." De gemeente kijkt nu op welke wijze toch meer speelwaarde aan het gebied toegekend kan worden. Een planning hiervoor is echter nog niet bekend en hangt volledig af van de uitkomst van de bezwaarschriftprocedure. Van der Maden: "Het CDA vindt het belangrijk dat alle kinderen in de gemeente een speelvoorziening op loopafstand hebben. Buitenspelen is gezond en zorgt voor de broodnodige beweging voor kinderen binnen onze gemeente. Wij blijven daarom bij het college aandringen op een sneller alternatief."