08 januari 2023

CDA Katwijk bezorgt weer tientallen kerstgroeten

Tientallen kerstgroeten zijn deze week door raadsleden van CDA Katwijk bezorgd bij inwoners in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. De vele kerstgroeten die vooraf per mail waren aangemeld bij de fractie, werden vergezeld door een kleurige kerstster die het CDA er als kleine attentie bijgaf. Dat zo’n simpel gebaar, een beetje aandacht en warmte in deze moeilijke tijden wordt gewaardeerd, is wel duidelijk. Behalve dat de reacties van de ontvangers hartverwarmend zijn, laten ook de geschreven kerstgroeten zien hoe mensen met elkaar begaan zijn en naar elkaar omzien.

Een beetje aandacht en warmte in deze moeilijke tijden wordt gewaardeerd.

Minder ik, meer wij
“En dát is eigenlijk het mooiste en de reden waarom we deze actie al haast als een traditie zien”, zegt CDA-raadslid Kimberley van der Nagel. “We doen dit nu voor het negende jaar en het is echt fijn om als een soort kerstpostbode op pad te gaan. Er zijn bemoedigende berichten voor mensen die ziek zijn of iemand hebben verloren, dankbare boodschappen voor buren, vrienden en familieleden die altijd klaar staan om iemand te helpen. Maar ook vrolijkheid als twee kinderen hun buurvrouw bedanken die als ‘een soort oma’ voor hun is, een moeder met een hart vol trots voor haar ‘Sterrekind’, een lieve kerstgroet van een fietsmaatje. En dan is het natuurlijk superleuk dat wij deze kerstgroet nog kunnen aanvullen met een kerstster. Zo laat je in de praktijk zien wat wij belangrijk vinden voor de samenleving: minder ik, meer wij.