17 september 2019

CDA: Kiss & Ride Leiden Centraal keert terug

De Kiss & Ride plek achter Leiden Centraal keert terug. Automobilisten mogen, na herinrichting van het gebied ten behoeve van de veiligheid, weer treinreizigers kortstondig ophalen of wegbrengen.

Veelgebruikt
Omdat veel Rijnsburgers, Katwijkers en Valkenburgers dankbaar gebruik maken van deze ophaal- en afzetplekken heeft fractievoorzitter Barend Tensen hier deze zomer samen met de VVD, helaas tevergeefs, aandacht voor gevraagd bij het Katwijkse gemeentebestuur. Tensen: "Veel ouders zetten hun kinderen daar af, bijvoorbeeld voor studie.

Veel ouders zetten hun kinderen daar af, bijvoorbeeld voor studie.

Bloembakken
Deze gemeente heeft, als een van de weinige grote dorpen zonder station maar veel forenzen, baat bij zo'n plek. Bovendien hebben de bloembakken die op de plekken zijn neergezet niet bepaald geleid tot meer veiligheid. Tensen: "Er is duidelijk behoefte aan de parkeerplekken. Mooi dat het Leidse college, mede door onze inzet en die van de VVD, toch heeft besloten dat de Kiss & Ride ophaal- en afzetplekken in ere worden hersteld."