11 juni 2018

CDA: Koopcentrum De Remise eindelijk toekomstbestendig

Eindelijk gaat er geïnvesteerd worden in Koopcentrum de Remise aan de Oegstgeesterweg in Rijnsburg. Volgens het actieplan dat in opdracht van de gemeente is uitgevoerd wordt hierbij sterk ingezet op het verbeteren van de uitstraling van de winkelstrip.

Om de identiteit als winkelgebied voor dagelijkse aankopen te versterken zal er bij het aantrekken van nieuwe ondernemers ingezet worden op winkels voor een divers aanbod. Ook krijgt de achterzijde van de winkels een flinke opknapbeurt en worden er 19 extra parkeerplaatsen gerealiseerd aan weerszijden van de Oegstgeesterweg. Een lang gekoesterde wens van het CDA.

"We vinden het belangrijk dat het zowel in de Hoftuin als in de Remise plezierig winkelen is en dat de winkels goed bereikbaar zijn," aldus raadslid Barend Tensen.

Het is de bedoeling dat beide koopcentra elkaar in de toekomst gaan versterken. Inmiddels is hiertoe een gezamenlijke ondernemersvereniging opgezet die al regelmatig overleg voert. Als het actieplan door de gemeenteraad is vastgesteld, zijn daarna vooral de ondernemers aan zet om de acties uit te voeren.