12 mei 2020

CDA stemt in met nieuwe 'groene' Julianabrug

Katwijk wordt weer een stukje groener! Het CDA kon donderdag, net als een meerderheid van de gemeenteraad, instemmen met de grootschalige renovatie van de Julianabrug.

Groenstrook
De nieuwe Julianabrug krijgt een groenstrook die het noordelijke en zuidelijke deel van het dorp op natuurlijke wijze met elkaar verbindt. De groenstrook was een initiatief van de inwoners zelf. Het CDA is dan ook blij dat de gemeente daar iets mee gaat doen.

Veiligheid en toegankelijkheid
Woordvoerder Jonathan de Mooij benadrukte in het debat nog hoe belangrijk het is dat ook mindervaliden de doortocht kunnen maken en dat het tijdelijke pontje goed toegankelijk moet zijn. "Voor auto's en fietsers is het een stukje om, maar stel dat je niet meer kan fietsen en afhankelijk bent van een rollator, wat dan? Gelukkig komt daar een oplossing voor." Ook vroeg hij aandacht voor de impact die de renovatie op het verkeer zal hebben. "Het CDA hoopt dat wanneer de verkeersproblemen te groot worden de wethouder op dat moment gaat kijken of er aanpassingen mogelijk zijn."