16 juni 2014

CDA-team loopt mee met de tiende Kippenloop

Onder de 6000 deelnemers die afgelopen zaterdag 14 juni meededen aan de Kippenloop was dit jaar ook een CDA Katwijk-team te vinden. Voor dit sympathieke wandelevenement dat dit jaar voor de tiende keer werd georganiseerd aan de Katwijkse kust, kwamen de mensen opnieuw uit het hele land. "Het is Katwijk op z'n best", geeft wethouder Willem van Duijn grif toe. "Als je aan deze tocht meedoet, krijg je een prachtige route en uitstekende voorzieningen. Achter de Kippenloop zit een organisatie die staat als een huis!"

Het CDA-team bestond uit behalve uit wethouder Willem van Duijn en fractievoorzitter Krijn van der Spijk uit de raadsleden Fedde Jonkman en Irene van der Plas en de steunfractieleden Bas Drinkwaard, Mirjam Rijsdam en Wim Imthorn. Krijn van der Spijk over het idee om als CDA-team mee te lopen met deze loop. "Het goede doel staat natuurlijk boven aan. Iedereen die hier de wandelschoenen aantrekt, doet dat wel met een naam in zijn of haar hoofd. Je loopt hier nooit alleen. Wie zet er nu niet graag de pas in als je weet dat het ten bate komt van KWF kankerbestrijding en Kika?" "Maar", gaat Van der Spijk verder, "het is natuurlijk ook gewoon gezellig om mee te lopen. Voor ons een prima gelegenheid om elkaar op een informele manier te ontmoeten. Bovendien hebben wij als politieke partij het bewegen hoog in ons vaandel staan en dan moet je ook een goed voorbeeld durven geven. Daar hebben we hier in ieder geval zelf iets van laten zien."

Als oudste van het hele stel genoot Fedde Jonkman van de tocht langs de zee en door de duinen. De 15 kilometer liep hij moeiteloos mee. "Fantastisch, al die mensen. Je loopt gewoon vanzelf. Wat kan Katwijk trots zijn op dit loopspektakel. En wat hebben al die vrijwilligers zich weer op een geweldige manier ingezet." Bas Drinkwaard glunderde nog eens extra bij de vrolijke intocht in de Princestraat. Als ondernemer met twee winkels in het centrum bood de drukte die het wandelfestijn met zich meebracht, een prettig gezicht. "Zo zien wij het graag elke week op het Andreasplein en in de Princestraat", lachte hij.

Met ruim 188.000 euro in de pot voor de goede doelen (106.000 voor KWF Kankerbestrijding en 82.000 voor Kika) en zeven medailles voor CDA Katwijk luidde was de conclusie van het wandelteam eensluidend: de tiende Kippenloop was één groot succes!

Klik hier voor de foto's.