06 november 2017

CDA-verkiezingsprogramma: Rijnstraat en Brouwerstraat dicht voor vrachtverkeer

In maart 2018 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Het CDA Katwijk is volop bezig met de voorbereidingen daarvoor. Zo bracht het CDA onlangs naar buiten dat Adger van Helden is voorgedragen als lijsttrekker, met Irene van der Plas als zijn running mate. Ook is er hard gewerkt aan het verkiezingsprogramma. Op 14 november praten de leden van de partij over het concept programma. Ook benoemen de leden dan de lijsttrekker.

Het verkiezingsprogramma voor de komende verkiezingen zet de samenleving centraal. Een kernpunt in het gedachtegoed van de christendemocraten vormt de gedachte dat de samenleving vorm krijgt vanuit wat burgers en maatschappelijke organisaties samen doen en inbrengen. Het CDA gelooft niet in een overheid die van bovenaf de problemen in de samenleving oplost. Het CDA gelooft in de kracht van mensen en staat ervoor dat ideeën en initiatieven vanuit de samenleving alle ruimte krijgen.

Dat geldt ook rond grote maatschappelijke thema's zoals duurzaamheid en leefbaarheid. Voor het Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg dat het CDA door wil geven zet de partij hoog in op een energieneutrale gemeente. Maar ook leefbaarheid is een belangrijk onderwerp in het programma, bijvoorbeeld op het gebied van verkeer. Het CDA wil doorgaand verkeer uit de dorpskernen weren. Dat betekent een vrachtwagenverbod voor bijvoorbeeld de Brouwerstraat in Rijnsburg en de Rijnstraat in Katwijk aan den Rijn. Maar ook een betere inpassing van de Rijnland Route en het verminderen van de overlast van de N206 langs de Zanderij en het oude Rijndorp krijgen volop aandacht in het verkiezingsprogramma.

De CDA-leden vergaderen op dinsdag 14 november om 19.30 uur in Parledam, Prins Hendrikkade 157 in Katwijk aan Zee. Belangstellenden zijn van harte welkom.