16 februari 2019

CDA vraagt om maatregelen onveilige verkeerssituatie Torenvlietslaan Valkenburg

Afgelopen donderdagavond heeft CDA raadslid Lisette van der Maden tijdens de raadsvergadering het college gevraagd maatregelen te nemen voor de onveilige situatie die is ontstaan door de tijdelijke afsluiting van de Hoofdstraat in Valkenburg. De Hoofdstraat krijgt namelijk een grondige metamorfose en is hierdoor afgesloten. Al het verkeer wordt nu omgeleid via de Torenvlietslaan. Van der Maden: "Dit is op zichzelf prima, maar de maximale toegestane snelheid op de Torenvlietslaan is 60 km per uur en dat zorgt voor onveilige situaties. Kinderen die naar school fietsen en automobilisten die de snelste weg naar hun werk nemen komen elkaar nu veelvuldig tegen. Bij de CDA fractie zijn al meerdere incidenten gemeld."

Van der Maden vroeg het college te overwegen om de Torenvlietslaan tijdelijk, wegens wegwerkzaamheden, te voorzien van een bordje maximaal toegestane snelheid 30 km per uur. Dit om nog meer ongelukken te voorkomen. Wethouder Nagtegaal gaf een toezegging hier serieus naar te kijken, zeker ook omdat hij al meerdere berichten ontving over onveilige situaties aldaar.