09 september 2016

Cursus: maak kennis met het CDA

De CDA-afdelingen in de Duin- & Bollenstreek organiseren in oktober en november een cursus van zes avonden om geïnteresseerden kennis te laten maken met het CDA. Onderwerpen als het Program van uitgangspunten, Politieke stromingen en de organisatie en het besturen van een gemeente en een provincie komen daarbij aan de orde. Ook zal een raadsvergadering bezocht worden in één van de gemeenten van de Duin- & Bollenstreek.

De cursus is bedoeld voor streekgenoten die interesse hebben in politiek, ongeacht of u nu politiek actief wilt worden of niet. De cursus is zeer interessant voor iedereen die overweegt zich kandidaat te stellen voor een zetel in de gemeenteraad bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. De cursus wordt verzorgd door verschillende sprekers, waaronder CDA Statenlid in Zuid-Holland Marischa Kip. De bijeenkomsten vinden plaats in het Gemeentehuis van Noordwijkerhout en zijn van 19.30 tot 22.00 uur. De eerste cursusavond is op dinsdag 11 oktober, de overige cursusdata staan hieronder vermeld.

Deelname aan de cursus kost € 50,-. De CDA-afdeling van Katwijk vergoedt de helft van deze kosten aan deelnemers uit Katwijk. Opgeven kan via Wim Driebergen, per mail (wim3bergen@live.nl) of telefonisch (06 20 60 98 65).

Het cursusschema is als volgt:
Dinsdag 11 oktober: Program van uitgangspunten o.l.v. René Vrugt
Woensdag 19 oktober: Politieke stromingen o.l.v. Peter Noordhoek
Woensdag 26 oktober: Organisatie gemeente o.l.v. Jos Beugelsdijk en organisatie provincie o.l.v. Marischa Kip
Dinsdag 1 november: Besturen van een gemeente door Henri de Jong
Week 45: zo mogelijk bijwonen van een raadsvergadering in de regio
Dinsdag 15 november: Afsluitend rollenspel in de vorm van een raadsvergadering o.l.v. Gerrit Goedhart (burgemeester Noordwijkerhout)