06 november 2021

Eindelijk vrachtwagenverbod Brouwerstraat

Na jaren van inspanningen van onder meer het CDA is deze week eindelijk het vrachtwagenverbod ingegaan in de Brouwerstraat en Sandlaan. Afgelopen vrijdag zagen Dick Oudwater en Jonathan de Mooij de borden al staan. De bewoners en omwonenden hebben hier jaren om geroepen en eindelijk wordt er nu een 3-tal maatregelen getroffen.

Maatregelen
Stap 1 is genomen en de rest van de maatregelen zullen in januari worden uitgevoerd. Zo worden er nog verkeerslichten geplaatst en zal de Brouwerstraat een gebiedsontsluitingsweg 30 worden (GOW 30). Dat houdt ook in dat de Brouwerstraat een voorrangsweg wordt. Het CDA was zelf geen voorstander van de voorrangsweg maar de wethouder heeft aangegeven dat het niet anders kon. Het CDA blijft de vinger aan de pols houden en zal de wethouder erop aanspreken als handhaving nodig is.

Speerpunt
De verkeersveiligheid in de Brouwerstraat is al sinds het begin van deze raadsperiode een absoluut speerpunt voor het CDA. Fietsers, voetgangers en omwonenden voelen zich er niet veilig. Onze inwoners moeten zich thuis en geborgen voelen in hun directe omgeving. Veiligheid is daarvoor een hele belangrijke voorwaarde. Het CDA stelde daarom de afgelopen drie jaar talloze raadsvragen om de zaak in beweging te krijgen, waarbij het geduld van de fractie meermaals op de proef werd gesteld. Gelukkig zit er nu schot in de zaak.