28 april 2018

Extra voorzieningen voor evenementen Strandplein

Onze motie voor 'betere faciliteiten op het Strandplein voor evenementen' is in uitvoering! Op Koningsdag bleek maar weer eens hoeveel mensen de weg naar de tent op het 'Plein van Oranje' weten te vinden. "Het CDA vindt dat evenementenorganisatoren moeten worden ondersteund om dit soort happenings op het Strandplein mogelijk te maken. Wij vinden dat ze daarbij niet op onnodige kosten moeten worden gejaagd omdat de aangeboden voorzieningen niet op orde zijn", verwoordt raadslid Bas Drinkwaard de achterliggende gedachte van de motie nog eens.

De tent van Oranjevereniging Katwijk aan Zee was de eerste die mocht profiteren van de betere voorzieningen op het Strandplein. Haringrock en Noordzee Zomerfestival Katwijk zijn de volgende evenementen die te maken krijgen met een betere stroomvoorziening, nieuwe wateraansluitingen en schone putten voor het riool. Ook worden de kosten voor de rijplaten om het terrein te verharden, betaald.

Eind vorig jaar diende het CDA een motie in om tot een oplossing voor de problemen voor evenementen op het Strandplein te komen. Naar aanleiding van deze motie zijn er gesprekken geweest met de organisatoren en heeft het college besloten dat een aantal voorzieningen wordt aangepast.