09 december 2022

Gelukt! Burgerschapsonderwijs voor schoolkinderen

Lang gewacht, maar toch gekregen! De gemeente aan de slag gaat met burgerschapsonderwijs voor schoolkinderen. Al in november 2019 vroeg fractievoorzitter Barend Tensen namens het CDA en samen met Durf het college hier werk van te maken. Door de coronacrisis en andere onvoorziene omstandigheden heeft het echter vertraging opgelopen.

Inmiddels is er in de gemeentebegroting een flink bedrag vrijgemaakt voor lessen over democratisering en lokale geschiedenis. Ook krijgen schoolkinderen de mogelijkheid gratis plaatselijke musea te bezoeken. Tensen: “De kinderen van nu zijn de maatschappelijk betrokken burgers van morgen. Het is dus belangrijk dat we hier aandacht voor hebben. De financiële middelen zijn nu vrijgemaakt, we gaan de concrete stappen op de voet volgen.”

De CDA-fractie verzorgt regelmatig gastlessen op basis- en middelbare scholen. Interesse? Stuur vooral een mailtje naar [email protected] of een DM via Facebook.