28 januari 2023

Steun voor binnensport Rijnsburg én voor Knarrenhof

Met een warm hart voor sport steunt het CDA het plan voor betere binnensportaccommodaties in Rijnsburg. Haast heeft daarbij de blaashal waarin komende oktober 29 teams van korfbalverenging Madjoe moeten kunnen spelen. “Toen de CDA-fractie hoorde dat Madjoe ’s winters niet meer terecht kon in sporthal Middelmors, heeft zij direct aan de bel getrokken bij het college. De blaashal is een mooie oplossing maar er moet nog veel geregeld worden voordat deze speelklaar is. De steun van de gemeenteraad ís er, nu moet de wethouder de uitvoering voortvarend oppakken”, aldus CDA-woordvoerder Irene van der Plas.

Zorgen om Knarrenhof
In het plan komt er ook een nieuwe sportzaal op de Korte Vaart. Die nieuwe zaal is hard nodig omdat de gymzalen aan de Korte Vaart en Katwijkerweg verouderd zijn. Tot zover prima! Het CDA vindt het alleen onbegrijpelijk dat de initiatiefnemers van de Knarrenhof, een hof met zo’n 25 seniorenwoningen dat ook op de Korte Vaart staat gepland, niet zijn geïnformeerd over deze nieuwe ontwikkeling. En ook niet zijn uitgenodigd voor de inloopbijeenkomst. CDA-raadslid Irene van der Plas: “De gemeente heeft zelf een intentieovereenkomst gesloten om op de Korte Vaart een Knarrenhof te realiseren. De Knarrenhof verdient alle kans op de Korte Vaart en zorgen over verdere vertraging moeten serieus worden genomen. Dit initiatief loopt al sinds 2017, dan moet je dus als gemeente je voelsprieten uitzetten en mensen in ieder geval op de hoogte brengen!”

Parkeren en verkeer
Het CDA dringt er verder bij de wethouder op aan om het complexe vraagstuk van parkeren en mobiliteit rond de Korte Vaart integraal te bekijken. Dus niet alleen de focus op de nieuwe sportzaal maar alles in samenhang met de Knarrenhof. Voor de uitwerking van de nieuwe sportzaal vraagt de wethouder € 500.000 aan de gemeenteraad. “Veel geld”, vindt Irene van der Plas. “Informeer de raad dan ook regelmatig over de stand van zaken zodat er bijgestuurd kan worden als dat nodig is”, drukt zij wethouder Spek op het hart.

Foto: de beoogde plek voor de nieuwe sportzaal aan de Korte Vaart in Rijnsburg