11 september 2017

Verkeersschool Emiel Hoek adopteert rotonde Westerbaan/Zeewinde

Verkeersschool Emiel Hoek adopteert de rotonde Westerbaan/Zeewinde en gaat de aankleding en het beheer van het midden gedeelte van de rotonde verzorgen. In samenwerking met hoveniersbedrijf Aanleg in Style wordt een ontwerp voor de rotonde gemaakt waarbij de gemeente controleert of het ontwerp voldoet aan de regels met betrekking tot verkeersveiligheid. Het gaat om een proef van drie jaar. Het doel is dat aankomend plantseizoen het ontwerp voor de rotonde Westerbaan/Zeewinde uitgevoerd kan worden. Na twee jaar wordt de proef geëvalueerd en op basis van de ervaringen wordt besloten om de adoptie te stoppen of uit te breiden naar andere rotondes.

Wij hebben ons als CDA-fractie ingezet om dit initiatief van de grond te krijgen. Het CDA vindt dat initiatieven van inwoners om zelf het onderhoud uit te voeren moeten worden gestimuleerd. Door op hoofdlijnen afspraken te maken met inwoners ontstaat ruimte voor eigen initiatief, wordt betutteling voorkomen en wordt duidelijk welke verantwoordelijkheden men met elkaar en de gemeente aangaat. Daar kan de gemeente alleen maar beter van worden. Wij zijn in ieder geval erg benieuwd naar hoe het er uit gaat zien!