09 januari 2020

Werkbezoek atelier kunstenares Marleen Dijkdrent

Wij beginnen het nieuwe jaar graag goed en bezochten een Katwijkse die de gemeente letterlijk kleur geeft. Aan de Rijnstraat 22 heeft kunstenares Marleen Dijkdrent haar sfeervolle atelier en daar ontving zij vanmiddag fractievoorzitter Barend Tensen en vicefractievoorzitter Irene van der Plas. Gewoon, om even te 'sparren' over de samenwerking met de gemeente en over de rol van kunst en cultuur in Katwijk. Belangrijk; dat draagt bij aan verbondenheid binnen onze gemeente en aan persoonlijke ontwikkeling voor jong en oud.

Kunst en cultuur dragen bij aan verbondenheid binnen onze gemeente

Interessant, ook, om kennis te nemen van de projecten waar Marleen mee bezig is. Naast IN-KLEUR Wandschilderingen geeft zij, samen met Elvira Pronk, met Creakids Katwijk, kinderen de kans om hun fantasie te gebruiken en lekker te experimenteren met verf en andere materialen. Zeer welkom, in een tijd waarin we steeds meer achter computerschermen zijn te vinden. In het verlengde hiervan maakt zij zich o.a. sterk voor een 'ontdekplek', met ruimte voor bouwen, verwonderen, zelfbewustzijn en talentontplooiing. Mooie initiatieven. Wat inwoners gezamenlijk cultureel met elkaar tot stand brengen moeten we koesteren!