01 september 2016

Wethouder Van der Spijk start bouw nieuwe woningen in ’t Duyfrak

Donderdag 1 september is de eerste paal geslagen voor de bouw van 40 nieuwe woningen in 't Duyfrak in Valkenburg. Wethouder Krijn van der Spijk en toekomstig bewoonster Francesca van der Plas verrichtten de symbolische starthandeling. Ontwikkelaar VanZessenClaer heeft in samenwerking met de gemeente Katwijk het plan voor dit inmiddels vijfde deelplan voor de wijk gemaakt. Deze fase bestaat uit vrijstaande, geschakelde en rijwoningen, die allemaal onder kwalitatief hoge eisen met oog voor detail zijn ontworpen. De woningen komen tussen de bestaande bebouwing en de Dorpsweide te liggen, en zijn inmiddels allemaal verkocht.

't Duyfrak is inmiddels een volwassen wijk geworden, met verschillende soorten woningen in een prachtige groene en waterrijke omgeving. Vanaf een ligplaats in de sloepenhaven in het midden van de wijk is een mooie vaarroute zo ontdekt. Verder is er volop speelgelegenheid voor kinderen, en is de Brede School in de Dorpsweide al weer ruim een jaar in gebruik.

Met de startende bouw van de 40 geplande woningen in fase 5 komt de wijk steeds dichter bij de voltooiing. Veel mensen wonen inmiddels al jaren naar tevredenheid in hun huur- of koopwoning in de wijk. En ook in de volgende fases komt er voor elk wat wils. Binnenkort start de verkoop van fase 6, waarin 47 rijwoningen, tweekappers en herenhuizen worden gebouwd. Ook komen er 37 appartementen met een prachtig uitzicht over de Oude Rijn. In volgende bouwplannen wordt naar verwachting ook weer een aantal bouwkavels aangeboden.