Ledenkring

Gebeurt dat u ook weleens? Er is een onderwerp waarover u een mening hebt, u opwindt misschien wel. Bijvoorbeeld het dreigende verdwijnen van de rotondes in Katwijk aan Zee, het drukke vrachtverkeer in de Brouwerstraat in Rijnsburg of de staat van onderhoud van het groen in uw wijk. En dan wilt u daar uw mening over geven, of er meer over horen. Maar ja, je trekt niet zo snel aan de bel bij bijvoorbeeld de fractie of een gemeenteraadslid.

Sinds kort kennen we daarvoor de ledenkring van het CDA Katwijk. Die is speciaal bedoeld om een onderwerp dat ú aan het hart gaat te bespreken. Met uw buurtbewoners én met vertegenwoordigers uit de fractie. Zodat u uw verhaal kunt doen, meningen met anderen kunt uitwisselen en achtergrondinformatie hoort die misschien niet altijd in de krant staat. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat u zich gehoord weet door uw CDA.

Hoe werkt de ledenkring?
Stel, u wilt praten over een onderwerp dat u bezighoudt. U neemt dan contact met ons op, via de website of via een e-mail aan [email protected]. U beschrijft welk onderwerp u wilt bespreken en wat uw vragen of opmerkingen zijn. Wij beleggen dan samen met u een ledenkring: de leden uit uw kern (Katwijk aan Zee, Katwijk Noord, Katwijk aan den Rijn, Rijnsburg of Valkenburg) krijgen dan bericht dat de ledenkring bijeen wordt geroepen. Andere belangstellenden zijn ook van harte welkom. De avond wordt gehouden bij één van de leden thuis. Dat kan bij de initiatiefnemer zelf zijn, maar ook bij een fractielid of een ander CDA-lid bij u in de buurt. Tijdens de kring is er een vertegenwoordiging vanuit de fractie aanwezig. U weet dan zeker dat uw opmerkingen meegenomen worden naar de gemeenteraad.

Een veel gehoorde klacht van burgers is dat zij vinden dat politiek een ver-van-hun-bed-show is. Het CDA wil midden in de samenleving staan, want we zijn dé partij van de samenleving. Met de ledenkring hopen we politiek dicht bij mensen te brengen, want het is belangrijk dat uw stem en uw mening gehoord worden. Daarom: maak gebruik van de vele voordelen van uw CDA lidmaatschap en dien een verzoek in om een ledenkring bij elkaar te roepen in uw wijk.

Nog geen CDA-lid? Kijk voor meer informatie op cda.nl.