Adger van Helden

fractievoorzitter | Katwijk

Ik ben in 1988 geboren in Rotterdam. Tijdens mijn studie economische geschiedenis aan de Universiteit Leiden ontmoette ik Rosaline uit Katwijk. Inmiddels zijn we getrouwd en kregen we Alexander, Cathalijne en Frederik. We wonen op de grens van Katwijk aan den Rijn en Katwijk aan Zee. Ik ben sinds 2014 raadslid voor het CDA in Katwijk. Daarnaast werk ik ook voor het landelijk CDA in Den Haag als coördinator en adviseur van de CDA Bestuurdersvereniging. Verder ben ik voorzitter van de zeven protestants-christelijke peuterspeelzalen Katwijk en Valkenburg. We zijn meelevend lid van de Hervormde Ichtuswijk.

Als zoon van ondernemers zit aanpakken mij in het bloed. Ik vind het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de samenleving. Maar het was ook gewoon heel leuk en leerzaam om actief te zijn bij de scouting en in de kerk. Volksvertegenwoordiger zijn in de gemeenteraad ervaar ik ook zo; wij leveren daar onze bijdrage aan de samenleving door de gemeente goed te besturen. Net zoals anderen dat doen in het schoolbestuur, op het sportveld of de buurtkamer. Wij zijn allemaal mensen met een bevlogenheid om de samenleving waarvan wij deel uit maken een stukje te helpen vormgeven. Dat is waar het CDA in gelooft: burgers en organisaties de ruimte bieden om zelf handen en voeten te geven aan de wereld om hen heen. De overheid, in ons geval de gemeente, moet dat niet belemmeren maar juist de ruimte geven en de randvoorwaarden scheppen, zodat anderen zich kunnen ontplooien.

Dit is onze overtuiging waarmee ik mij verkiesbaar stel bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Vanuit geloof in de kracht van de samenleving, vanuit de overtuiging dat we die met elkaar vormgeven.