20 februari 2018

CDA onderzoek kruisingen Krimpen aan den IJssel levert resultaat op

Krimpen aan den IJssel

Het CDA heeft in 2017 een inventarisatie van onoverzichtelijke kruisingen overhandigd aan wethouder Marco Oosterwijk. In het rapport stonden 9 kruispunten beschreven waar de verkeersveiligheid niet optimaal is. De wethouder heeft de kruisingen laten onderzoeken en onlangs aangegeven dat voor een aantal kruisingen maatregelen genomen zullen worden. Het gaat om de volgende knelpunten:

-    T-kruising  Vijverlaan - Moderato nabij de Groeiplaneet

-     Kruispunten  Krimpenerbosweg - Populierenlaan - Vijverlaan

-     Kruisingen Omloop - Olympiade - Sportsingel en parkeerplaats De Korf

-     Ouverturelaan

-     Verlichting zebrapad Nieuwe Tiendweg thv. de Joh Calvijnschool

Deze knelpunten zullen worden aangepakt bij de reeds geplande herbestratingsprojecten in de diverse wijken. Wat betreft de Ouverturelaan is het college aan het onderzoeken wat voor alle betrokken partijen de beste oplossing kan zijn om deze weg verkeersluw en veiliger te maken.

Fred Slappendel, opsteller van het CDA-onderzoek kruisingen: “Het CDA is blij met de serieuze en voortvarende aanpak van de wethouder. Wij zullen de wethouder blijven volgen opdat alle knelpunten daadwerkelijk worden aangepakt”.

Het CDA heeft overigens niet alleen concrete ideeën voor de verkeersveiligheid maar ook ideeën om de bereikbaarheid op korte termijn te verbeteren. Bijvoorbeeld door het verplaatsen van de P+R richting de polder zodat deze aantrekkelijker wordt voor de inwoners van de gemeente Krimpenerwaard, het verbeteren van het Openbaar Vervoer en van de Waterbus.

foto: kruising Olympiade –Omloop – Sportsingel - De Korf