15 maart 2018

Stoepkrijtwedstrijd op het Tuyterplein in Krimpen

Krimpen aan den IJssel

Woensdagmiddag 14 maart jl. heeft CDA Krimpen van 14.00 - 15.00 uur de stoepkrijtwedstrijd voor de kinderen van de basisscholen gehouden. Op het Tuyterplein was voor de kinderen voldoende ruimte om te krijten.

Nog voor aanvang kwamen de eerste kinderen al samen met hun ouder(s) aangelopen. Het was leuk te horen hoe ze er van tevoren al mee bezig waren geweest en al wisten wat ze zouden gaan krijten. Twee meisjes hadden van tevoren al een tekening gemaakt die ze samen met een jonger broertje op het plein zouden gaan krijten. Terwijl de kinderen aan het krijten waren werd er met ouders en een paar voorbijgangers gesproken over de komende gemeenteraadsverkiezingen. Gelukkig gaven de meeste aan wel te gaan stemmen.

Na 3 kwartier was het voor de kleinsten wel lang genoeg en vond de prijsuitreiking plaats. De prijs, een kadobon van Intertoys, werd door wethouder Arnold de Leeuw uitgereikt aan de 4-jarige Finn van der Voorden, die zo geconcentreerd met zijn krijtwerk bezig was. De andere kinderen kregen natuurlijk ook een prijs; zij kregen een doosje met stoepkrijt mee naar huis. En zo waren alle kinderen blij en wij ook:-)

Het is duidelijk dat kinderen plezier hebben in stoepkrijten, er vaak al van tevoren mee bezig zijn. We zullen dit dan ook zeker nog een keer gaan organiseren.