25 mei 2022

CDA draagt Irma Bultman voor als wethouder

Met de presentatie van het coalitieakkoord is de formatie afgerond en kan het nieuwe college aan de slag met vijf wethouders. Het CDA levert één wethouder, net als SGP en VVD. VGBK levert twee wethouders. De CDA-fractie heeft Irma Bultman voorgedragen als wethouder. Zij was lijsttrekker en is nu nog fractievoorzitter.

Irma Bultman: ‘Begin van dit jaar hebben de fractie en het bestuur van het CDA Krimpenerwaard mij gevraagd om wethouderskandidaat te zijn. Daar heb ik eerlijk gezegd wel even over nagedacht. Het wethouderschap is een eervol ambt en een enorme uitdaging. Door het mooie verkiezingsresultaat mogen we een wethouder leveren en ik heb ontzettend veel zin om aan de slag te gaan met de vele uitdagingen in het sociaal domein.’

Tijdens de raadsvergadering van 7 juni 2022 zullen de kandidaat-wethouders aan de gemeenteraad worden voorgedragen. De beoogde portefeuille van Irma Bultman is jeugd(zorg), Wmo, onderwijs, sport en maatschappelijke voorzieningen.