22 maart 2020

Corona en de lokale politiek

Beste inwoners van de Krimpenerwaard,

In een heel kort tijdsbestek is onze wereld volstrekt veranderd. Bij de één is het werk stilgevallen, bij de ander is het juist heel erg druk geworden. Denk hierbij bijvoorbeeld het werken in de gezondheidszorg en ook in vele andere takken. Primair een hele grote zorg over je gezondheid en die van je naasten, maar veelal ook een zorg over de continuïteit van je werk en inkomen. Op beide vlakken is het onze indruk dat kabinet-Rutte de zorgen begrijpt en zeer alert reageert. Trots op hen en zeker ook onze CDA-ministers. Het is op zijn plaats om hen te ondersteunen in woord en daad en zeker in ook onze gebeden.

Gemeenteraad
Al onze afspraken voor de gemeenteraad en de commissie zijn de afgelopen week uit de agenda gehaald en dat zal nog wel ven zo blijven. Maandag 23 maart is er wel een vergadering voor het presidium belegd. In deze vergadering van fractievoorzitters worden we naar verwachting bijgepraat over de momentele van toepassing zijnde noodverordening en overige acties vanuit de gemeente. Vraagstukken als kinderopvang, continueren van vitale gemeentelijke diensten en financiële noodhulp moet wel vanuit de gemeente georganiseerd worden. We wensen onze ambtenaren en collegeleden, waaronder specifiek te noemen de burgemeester veel wijsheid en energie toe.

Mochten er zaken zijn waarvan u denkt dat het goed is om die onder de aandacht van Kees, Irma en mijzelf te brengen aarzel dan niet om contact op te nemen. Wij willen ook helpen waar we helpen kunnen. Ook en vooral in deze tijden geloven we in “MET ELKAAR EN VOOR ELKAAR”.

Jan Dekker
fractievoorzitter CDA Krimpenerwaard