15 april 2021

Een plek op de lijst, is dat iets voor mij?

De Tweede Kamerverkiezingen zijn net achter de rug, toch is het CDA-bestuur Krimpenerwaard al druk aan de slag met de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen die op woensdag 16 maart 2022 zullen worden gehouden.

Niet alleen moet er worden gewerkt aan een goede verkiezingsuitslag, een flitsende campagne en een mooi verkiezingsprogramma maar ook de kandidatenlijst moet klinken als een klok. Als CDA Krimpenerwaard hechten we aan een lijst met herkenbare kandidaten uit alle woonkernen van onze gemeente. Daarnaast zou het mooi zijn als we een goede verdeling hebben op het gebied van man/vrouw, jong/oud, achtergrond en expertise. Het CDA heeft een onafhankelijke vertrouwenscommissie ingesteld die belast is met de samenstelling van de (advies-)kandidatenlijst.

Misschien heb je wel eens gedacht “een plek op de lijst, is dat iets voor mij”, maar ook is het mogelijk dat je daar nooit bij stil hebt gestaan. Het CDA wil op woensdag 26 mei a.s. een bijeenkomst houden om daar meer over te vertellen. Vind je het leuk om meer te horen over wat het raadswerk en/of het commissiewerk inhoudt, of wil je je nader oriënteren, meld je dan aan! Deelname is geheel vrijblijvend: je komt meer te weten over het de lokale politiek en het fractiewerk, maar het betekent niet dat je na deze avond automatisch op de lijst wordt gezet. Die keuze maak je uiteraard zelf en nee is ook een antwoord.

De avond begint om 20.00 uur. In verband met de geldende coronamaatregelen zal de bijeenkomst digitaal plaatsvinden, via Microsoft Teams. Aanmelden kan door een mail te sturen naar [email protected] De Teamslink zal voorafgaand aan de bijeenkomst worden gedeeld.

Mocht je meer informatie willen, neem dan contact op met Mirjam Eikenboom  (0182-367521).

Arjan de Jong, voorzitter CDA Krimpenerwaard
Irma Bultman, fractievoorzitter CDA Krimpenerwaard