07 september 2019

Kunstwerk 'De Kraanvogel' staat er weer mooi bij!

Sinds 2009 siert het kunstwerk 'De Kraanvogel' de Voorstraat in Lekkerkerk. Met de voormalige gemeente Nederlek was afgesproken dat de gemeente het onderhoud voor haar rekening zou nemen. Sinds de herindeling raakte het kunstwerk echter in verval, een grote opknapbeurt was nodig. Helaas had dit wel wat voeten in de aarde en moesten er schriftelijke vragen vanuit o.a. de CDA-fractie aan te pas komen om het college hierop actief te krijgen. Afgelopen augustus is gelukkig begonnen met de restauratiewerkzaamheden, die inmiddels zijn afgerond. 'De Kraanvogel' staat er weer goed bij!

'Eind goed, al goed', maar jammer dat er zoveel tijd en energie in gestoken moest worden door de kunstenaar, initiatiefnemers en de politiek! Nu zaak om de komende decennia het kunstwerk goed te blijven onderhouden.