31 januari 2017

CDA stelt schriftelijke vragen aan het college

De CDA fractieleden Arnold Oosterlaan en Nelleke Bouman hebben op 25 januari schriftelijke vragen volgens artikel 37 gesteld aan het college van burgemeester en wethouders van Lansingerland. Dit naar aanleiding van de ontvangen antwoorden op eerder gestelde vragen over de toegankelijkheid van openbare gemeentelijke gebouwen in Lansingerland voor mensen met een handicap. Die antwoorden waren vooral gericht op mensen die afhankelijk zijn van een rolstoel. De nu gestelde vragen hebben betrekking op mensen met bijv. een visuele handicap en ook over de bereikbaarheid van deze gebouwen voor mensen met een handicap. De verwezenlijking van de algemene toegankelijkheid zodat alle medemensen (ook zij met een handicap) volwaardig kunnen deelnemen aan een inclusieve samenleving is vanaf 1 januari 2017 een verplichting voor alle gemeenten in Nederland. Eveneens zijn er artikel 37 vragen gesteld over nalatig/ achterstallig onderhoud aan O.a. groen en de stand van zaken omtrent het realiseren van een geluidswal langs de N 209 t.h.v. de Kruisweg in Bleiswijk. Dit naar aanleiding van het Wijkbezoek welke door het CDA in december aan de Kruisweg werd gebracht.
Het indringende verzoek van de bewoners was: de Kruisweg staat onder druk van ernstig toenemend lawaai vanwege het aldaar gerealiseerde bedrijven terrein Prisma en horizon vervuiling vanwege een nog te bouwen hoogspanningsleiding. Ook bestaat er dreiging van het bouwen van een aantal windenergie molens. De oproep was duidelijk:
'Laat de Kruisweg niet verrommelen'. De Wijkbezoeken die het CDA Lansingerland in deze raadsperiode brengt geeft bewoners ruim gelegenheid om bestaande klachten of wensen te uiten aan gemeenteraadsleden. Zij zullen dit onder de aandacht brengen bij het college van B&W van Lansingerland.