30 december 2019

Albert Abee wordt wethouder in Westland

Wethouder Albert Abee verlaat de gemeente Lansingerland en wordt wethouder in Westland. De formele benoeming zal op zeer korte termijn plaatsvinden.

Hij vult daarmee de vacature in die ontstaan is door het vertrek van wethouder Karin Zwinkels in Westland. In de gemeente Westland zal hij verantwoordelijk zijn voor onder andere economische zaken, Greenport, kennis & innovatie, kust & recreatie en arbeidsmigratie.

De CDA-fractie Lansingerland en het bestuur van CDA Lansingerland betreuren het vertrek van Albert Abee. Tegelijkertijd is er veel waardering voor de inzet van Albert Abee in de afgelopen ruim 5,5 jaar dat hij als CDA-wethouder actief was in Lansingerland.

Onder leiding van Albert Abee is er in deze periode veel bereikt en zijn de gemeentefinanciën verder op orde gebracht. Fractie en bestuur wensen Albert heel veel succes in zijn nieuwe baan in de gemeente Westland.

CDA-fractievoorzitter Matthijs Ruitenberg: ”het is ongelooflijk jammer dat we deze uitstekende wethouder nu moeten laten gaan, maar we begrijpen dat hij deze stap wil maken. Wethouder worden in een gemeente met de omvang en de bestuurlijke uitdagingen van Westland is een mooie bekroning voor een lange bestuurlijke loopbaan.”

Het bestuur en de fractie van CDA Lansingerland zijn inmiddels hard bezig met het vinden van een opvolger voor Albert Abee in Lansingerland. “Het moment waarop dit bekend werd is natuurlijk wat ongelukkig vanwege de feestdagen, maar desondanks hebben we diverse gesprekken gevoerd en we verwachten dat we medio januari een zeer geschikte kandidaat kunnen presenteren, die prima past bij de portefeuille duurzaamheid, glastuinbouw & Greenport, financiën & grondzaken”, aldus Ruitenberg.