26 mei 2018

CDA-Lansingerland beoogd coalitiepartner voor het nieuwe gemeentebestuur

Zoals u misschien gelezen heeft, is door procesbegeleider Paans aan Leefbaar 3B en de VVD gevraagd om een raamwerk op te stellen, als basis voor een coalitieakkoord. Dit raamwerk is aan de zes partijen voorgelegd.

Het CDA heeft op 23 mei te kennen gegeven het Raamwerk van Leefbaar 3B en VVD, als basis voor een coalitieakkoord 2018-2022, te kunnen onderschrijven en opnieuw verantwoordelijkheid voor bestuur van Lansingerland te willen nemen. Het raamwerk sluit goed aan op de ambities die wij in ons verkiezingsprogramma hebben opgenomen. Tezamen met de aanbieding van het raamwerk ontvingen wij de uitnodiging wijzigingssuggesties, aanvullingen, zienswijzen e.d. aan te dragen. Daar hebben wij, met ons verkiezingsprogramma in de hand, gebruik van gemaakt. Ook hebben wij kenbaar gemaakt dat onze huidige wethouder Albert Abee ook voor komende collegeperiode onze kandidaat-wethouder is.   Vrijdag 25 mei hebben Leefbaar 3B en VVD te kennen gegeven de coalitievorming met het CDA en de ChristenUnie te willen vervolgen.   Wij zijn hierover verheugd en menen dat deze coalitie een goede basis is voor een stabiel en effectief bestuur en voor het dienen van de belangen van onze inwoners. Wij gaan met vertrouwen en energie de gesprekken over de coalitievorming aan.