27 januari 2018

CDA organiseert 15 februari thema-avond duurzaamheid

Is jouw huis of bedrijf toekomstbestendig?

Lansingerland, vrijdag 26 januari 2018 - Bewoners en ondernemers in Lansingerland hebben behoefte aan een schone omgeving, een eerlijke economie en een toekomstbestendige samenleving. Dit is een speerpunt voor het CDA in Lansingerland, óók bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Donderdag 15 februari organiseert het CDA daarom een themabijeenkomst over duurzaamheid. Iedereen is hartelijk welkom!

Duurzaam: hoezo belangrijk
Onze energie verandert: Gronings gas is straks iets uit het verleden. Wat gaat dat betekenen voor Lansingerland? Altijd al meer willen weten over gasloos wonen en werken, het nut van aardwarmte, of energiebesparingsmogelijkheden voor bewoners en ondernemers? Wil je weten hoe je zelf duurzame energie kunt opwekken, of heb je ideeën tegen zwerfafval door illegale afvalstort en verrommeling? Doe dan mee aan deze thema-avond!

Informatiemarkt voor bewoners en ondernemers
Naast een aantal interessante, deskundige sprekers (Maya van der Steenhoven, initiator van de Van Gas Los campagne, Jolanda Heistek van GreenPort West-Holland en Theo Ammerlaan van LTO Glaskracht), is er een informatiemarkt. Duurzaamheidsinitiatieven voor en door bewoners zijn daarvoor uitgenodigd, zoals Lansingerland Samen Duurzaam, Nieuwe Lansingerstroom en Zonnepanelendelen. Zo kun je als bewoner, glastuinder of andere geïnteresseerde het laatste aanbod te weten komen over onder andere windenergie en zonne-energie.

Details
Johan van der Burg (huidig CDA-gemeenteraadslid) trapt de bijeenkomst af samen met Frank Buijs, kandidaat-gemeenteraadslid voor het CDA. Locatie is 't Manneke, Leeweg 33, 2651 CL in Berkel en Rodenrijs. Inloop vanaf 19.00 uur en aanvang 19.30 uur. Graag tot dan!