04 juli 2020

Integraal Huisvestingsplan Primair Onderwijs 2020 - 2024

Onderwijshuisvesting is ontzettend belangrijk. De jeugd heeft de toekomst en wat het CDA betreft moet ook de onderwijshuisvesting voor iedere generatie een stukje beter zijn. Het plan dat nu voorligt aangaande het huisvestingsplan is op zichzelf ongeveer zoals het CDA had verwacht. Veel investeringen op het gebied van duurzaamheid: Energie Neutrale Gebouwen en Bijna Energie Neutrale Gebouwen. Het kost een hoop geld, alle investeringen bij elkaar zijn miljoenen euro's. Na het doen van deze uitgaven verwachten we de komende 15 jaar geen grote uitgaven te hoeven doen op het gebied van onderwijshuisvesting.

Uit de beantwoording op onze technische vragen concluderen wij dat de tijdelijke huisvesting aan de Lijsterlaan niet conflicterend is met de eventuele woningbouwplannen op die locatie. Toch vroeg gemeenteraadslid Dave Bergwerff een officiële toezegging hebben van de wethouder.