22 september 2019

Integraal Huisvestingsplan

Commissie Samenleving 19-09

In een kinderrijke gemeente als Lansingerland moet de gemeente in goede samenwerking met de schoolbesturen een gedeelde visie opleveren op de onderwijshuisvesting van de toekomst. Met het concept document Integraal Huisvestingsplan is de gemeente goed op weg. Het CDA complimenteert het college.

Het document riep wel een vraag op. Deze stelde het CDA dan ook aan de wethouder.

Wat is de reden dat schoolpleinen in eigendom van de scholen niet openbaar toegankelijk zijn en dus niet te betreden buiten schooltijden terwijl de openbare pleinen in eigendom zijn van de gemeente?

Het CDA kan zich voorstellen dat de openbare schoolpleinen kosten met zich meebrengen in verband met de schoonmaak- en afval dat hangjongeren in de avond veroorzaken. Worden deze schoonmaakkosten door de gemeente gedragen? En is er overwogen om ook die schoolpleinen af te zetten, zodat de zojuist genoemde kostenpost wegvalt en overlast voorkomen kan worden?

Dit mist het CDA in het document. Verder, nogmaals complimenten aan het college.