26 april 2018

Koninklijke Onderscheidingen 2018 uitgereikt

Burgemeester Pieter van de Stadt heeft vandaag namens de Koning een Koninklijke Onderscheiding uitgereikt aan acht inwoners van de gemeente Lansingerland. Maar liefst 9 mensen uit onze gemeente werden vandaag Koninklijk onderscheiden.

Eén inwoner kreeg haar lintje vandaag opgespeld in de gemeente Zoetermeer, op speciaal verzoek.

Besturen van organisaties en individuele bewoners hebben de moeite genomen om deze bijzondere mensen voor te dragen voor een Koninklijke Onderscheiding. Uit de voorstellen bleek dat de verdiensten van de decorandi breed gedragen worden. Hun inzet en vrijwillige bijdrage voor de samenleving is onmisbaar. Het lintje is een erkenning van persoonlijke verdiensten, de figuurlijke ‘Kroon’ op het vrijwilligerswerk. Tijdens de ceremonie vertelden sommige decorandi zelf in een filmpje wat hun vrijwilligerswerk inhield. Bij anderen werden hun verdiensten door degene die hen had voorgedragen, voor de camera verteld. Burgemeester Pieter van de Stadt reikte daarna met een persoonlijk woord de Koninklijke Onderscheidingen uit.

De heer A. Troost, Bergschenhoek, Lid in de Orde van Oranje-Nassau

Mevrouw A. Oosterlaan-Kragtwijk, Bleiswijk, Lid in de Orde van Oranje-Nassau

De heer J. Bruins, Berkel en Rodenrijs, Lid in de Orde van Oranje-Nassau

Mevrouw A. Ammerlaan-Van den Baard, Berkel en Rodenrijs, Lid in de Orde van Oranje-Nassau