22 december 2020

Laat de kerkklokken luiden in Lansingerland

De jaarwisseling dreigt dit jaar geruisloos voorbij te gaan. Een landelijk vuurwerkverbod, afgelaste evenementen en een dringend advies binnen te blijven. De CDA-Kamerleden Chris van Dam  en Martijn van Helvert roepen daarom alle Nederlandse kerken op om deze jaarwisseling de kerkklokken massaal te laten klinken. https://youtu.be/1Y0P2-Q18Qc

Zo kan in deze nieuwjaarsnacht, toch een geluid van hoop, eenheid en saamhorigheid klinken. Het CDA Lansingerland vindt dit een hartverwarmend idee en roept de kerken in Lansingerland op om mee te doen. Dan zijn onze inwoners toch met elkaar verbonden en niet alleen. Meer informatie op www.cda.nl/kerkklokken

Om het effect te versterken heeft de burgemeester op verzoek van CDA Lansingerland toegezegd om in de nieuwjaarsnacht ook de carillons in onze gemeente te laten spelen. Zo maken we er met elkaar toch een bijzondere nacht van, met een teken van hoop voor het nieuwe jaar waarin we Corona achter ons kunnen laten.