30 november 2020

Meer parkeerplaatsen voor Berkel Centrum Oost

Zowel de west- als oostkant van Berkel Centrum dienen aantrekkelijk te blijven voor het winkelend publiek. Voldoende parkeergelegenheid in de nabijheid is daarvoor randvoorwaarde. Vorig jaar al drong de gemeenteraad er bij het College op aan 120 extra parkeerplaatsen in Berkel Centrum Oost te realseren. De mogelijkheden daartoe zijn nader onderzocht. De gemeenteraad heeft vorige week besloten in Berkel Centrum Oost, waar de supermarkten Hoogvliet en Aldi hun winkel hebben, geen parkeergarage te bouwen. Dat is te duur. In plaats wil het College nu 82 parkeerplaatsen extra realiseren. Dat zijn er dus nog 38 te weinig. De 82 plekken worden gevonden door slimmere inrichting van het bestaande parkeerterrein en extra parkeerplaatsen op het parkeerterrein Terpstraat, waar het CDA zich eerder sterk voor heeft gemaakt. Het CDA (Hans van der Stelt) diende een motie van D66 mede in om in samenspraak met de Winkeliersvereniging Berkel Centrum en de ondernemer van Berkel Centrum Oost op zoek te gaan naar overige mogelijkheden. Beide hebben al diverse suggesties gedaan, die het onderzoeken meer dan waard zijn. Het College gaat hiermee aan de slag en laat de gemeenteraad uiterlijk eind 2021 of en hoe één ander gerealiseerd kan worden. Het CDA zal over de voortgang vinger aan de pols houden.