27 oktober 2021

Dankzij CDA is het gemeentehuis in de avond open

Het CDA heeft eerder een motie ingediend om het gemeentehuis minimaal één keer per week in de avond open te stellen, of een dagdeel in het weekend open te stellen. Deze motie was unaniem aangenomen. Verassend is het dat er over deze openstelling niets te vinden is in de begroting. Daarom vraagt Matthijs Ruitenberg (CDA) aan de wethouder: 'Hoe staat het met de plannen voor de avondopenstelling of weekendopenstelling van het gemeentehuis. Kunnen wij er vanuit gaan dat dit vanaf de eerste week van januari 2022 is gerealiseerd?'. De wethouder heeft hierop gereageerd dat de avondopenstelling in januari 2022 van start gaat. Het betreft een avondopenstelling van het gemeentehuis. Het CDA is blij dat werkende inwoners van Lansingerland die overdag geen tijd hebben om het gemeentehuis te bezoeken, vanaf januari dit in de avond kunnen doen.

Hieronder onderbouwing van het CDA:

• Het belangrijk is dat de gemeente een goede basisdienstverlening heeft voor alle inwoners
  • Veel inwoners werkzaam zijn maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur
  • Dat onze inwoners de gelegenheid moeten hebben om het gemeentehuis te bezoeken buiten hun werktijd
  • Ook als er bezuinigd moet worden, we met onze dienstverlening dienstbaar voor onze inwoners moeten zijn

Roept het college op

• Om bij de uitvoering van deze maatregel er minimaal 1x per week een avondopenstelling zal zijn, of een dagdeel in het weekend open te zijn.
  • Deze aanpassing uiteraard budgetneutraal uit te voeren, zodat de ombuiging gehandhaafd kan blijven.