10 oktober 2020

Verlaten fietsen en de VRR

Op de avond van woensdag 7 oktober tijdens de commissie algemeen bestuur heeft de VVD een bespreekpunt betreft de aanpak van achtergelaten fietsen ingebracht. Om zowel een verwaarloosde uitstraling en fiets clusters bij fietsenstallingen te minimaliseren vindt het CDA dat er beleid moet komen die deze achtergelaten en vaak verroestte fietsen op een zorgvuldige en rechtvaardige manier verwijderen binnen de gemeentegrenzen.

Daarnaast is de zienswijze van de 2e begrotingswijziging veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond besproken. Het CDA toont veel lof naar de aandacht van duurzaamheid ondanks de vele onzekerheden. Daarnaast is de zienswijze positief opgesteld richting al het werk dat wordt gedaan in de veiligheidsregio.

Wel zijn er een enkel paar zorgen die door het CDA in de commissie als vragen werden weerlegd om de lijntjes aan te scherpen. Zorgen zoals de onduidelijkheid wie het noodhospitaal Ahoy betaald. Bovendien blijven de kosten gelijk voor Lansingerland terwijl de risico’s bij de VRR opstapelen. Kan dit zich zo voortzetten en hoe houdbaar is dit?

Terence Buitendijk