15 maart 2021

Wopke Hoekstra en Frank Buijs voor het COC Regenboog Stembusakkoord

Acht lijsttrekkers en vertegenwoordigers van politieke partijen tekenden afgelopen zaterdag een stembusakkoord met COC Nederland. In dit Regenboog Stembusakkoord doen de partijen een reeks beloften over LHBTI-emancipatie voor de komende kabinetsperiode. CDA Lansingerland duo-raadslid Frank Buijs, actief binnen Lansingerland als het gaat om jeugdzorg, sport, cultuur en maatschappelijke organisaties, mocht aanwezig zijn bij de ondertekening. Frank is ambassadeur voor het CDA als voorzitter van het CDA Pride netwerk, het landelijk netwerk voor lesbiennes, homo’s, biseksuelen, transgenders en intersekse personen (LHBTI) binnen het CDA.

Wopke Hoekstra: “Iedereen in Nederland moet zichzelf kunnen zijn. Toch zien we nog te vaak dat mensen niet veilig over straat kunnen. Simpelweg om wie ze zijn. Ik vind dat onacceptabel en ik zal dat ook niet accepteren. Het CDA is een partij die er voor iedereen is. Niet je afkomst, geslacht of seksuele oriëntatie doet er toe, maar de bijdrage die je levert aan de samenleving.”

Diezelfde middag debatteerde Frank Buijs ook nog met kandidaat-Kamerleden van D’66 en PvdA over het COC Regenboog Stembusakkoord. Op 15, 16 en 17 maart is Frank Buijs (nr 59) samen met Ria van der Burg (nr. 62) en Jan Willem van den Beukel (nr. 71) staartlijstkandidaat in de kieskring Leiden.