Frans Ammerlaan

Gemeenteraadslid

Als geboren en getogen inwoner van Bleiswijk ben ik trots op onze gemeente Lansingerland. Onze Lansingerlandse samenleving heeft een goed en bloeiend verenigingsleven en er zijn veel inwoners die vrijwilliger zijn bij maatschappelijke organisaties en onze verenigingen. Lansingerland heeft een sterk en gevarieerd bedrijfsleven met een zeer innovatieve tuinbouwsector en een goed MKB. In onze dorpskernen zijn veel actieve ondernemers die voor een gevarieerd winkelaanbod zorgen en er wordt door onze inwoners veel lokaal gekocht waardoor er weinig leegstand is.

Onze gemeente ligt midden in de randstad en heeft in de buurt mooie groengebieden om te wandelen en fietsen. Er moet de komende jaren versneld gewerkt worden aan het bouwen van meer woningen passend bij het dorpse karakter van Lansingerland voor met name senioren en starters. De tuinbouwsector moet zich toekomstbestendig kunnen ontwikkelen zodat zij onze economisch motor blijven en een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de energietransitie in Lansingerland. Bij alle toekomstige bouwontwikkelingen moet het dorpse karakter van Lansingerland en de groengebieden gekoesterd en behouden blijven. De gemeente moet er zijn voor onze inwoners en d.m.v. beginspraak onze inwoners goed meenemen en betrekken bij plannen en besluiten. Ik wil mij ook de komende 4 jaar hiervoor inzetten en een verbinder zijn in onze Lansingerlandse samenleving.

Frans Ammerlaan

CDA Raadslid Lansingerland