26 maart 2023

780 nieuwe appartementen in onze stad!

Het CDA is zeer tevreden over het bouwplan voor 780 nieuwe appartementen bij de Lammenschansdriehoek (gebied achter station Lammenschans). Raadslid Tobias Sandoval Garcia: "In dit plan is wordt sociale huur gerealiseerd, zijn de woningen aantrekkelijk voor ouderen om in te wonen en, dit vinden wij als CDA belangrijk, is er in dit bouwplan ook ruim baan geboden voor maatschappelijke voorzieningen. Kortom: allemaal positieve ontwikkelingen voor dit stukje Leiden!"

Daarnaast kan dit bouwproject ook de doorstroming in Leiden bevorderen. Sandoval Garcia: "Wij hebben de wethouder opgeroepen om met ontwikkelaar in gesprek te gaan over de mogelijkheden om ouderen en senioren te stimuleren uit de omgeving om hun eensgezinswoning te verlaten en een appartement te huren in dit project. Zeker in de Professorenwijk en Tuinstad zien wij kansen voor een betere doorstroming."

Op 6 april stemt de Raad over de plannen. Vragen en/of opmerkingen? Stuur een bericht naar [email protected]