Het CDA is fel gekant tegen het bezuinigingsvoorstel  om sportverenigingen extra te laten betalen voor het gebruik van accomodaties. Duo-raadslid Sandoval Garcia: "Wij vinden het ongebrijpelijk dat in deze tijd D66, GroenLinks en PvdA willen bezuinigen op sport. Sportverenigingen hebben het al zwaar door alle coronamaatregelen en dan doet wethouder Dirkse (D66) er nog een schepje bovenop. Wat ons betreft gaat er direct een streep door deze bezuiniging!"

In haar voorstel wil het College de tarieven voor zwembaden en sportverenigingen met kunstgrasvelden verhogen. Via deze weg hoopt men ruim 115 000 euro binnen te halen. In deze tijden van corona is voor het CDA maar weer eens gebleken hoe belangrijk sporten en een gezond conditie zijn. Sandoval Garcia: "De Leidse sportverenigingen zijn voor ons het fundament onder een gezond en fit Leiden. Door alle beperkingen rondom COVID-19 zitten de verenigingen al in financieel zwaar weer.  Deze bezuiniging helpt niet  om de verenigingen verder te helpen en Leidenaren meer te laten sporten. Daarom roepen wij de de collegepartijen op deze bezuiniging niet door te zetten."

Vragen en/of opmerkingen naar aanleiding van bovenstaand artikel? Stuur een mail naar ons duo-raadslid Tobias Sandoval Garcia  [email protected]