"Ons" Leidse CDA duo-raadslid Julius Terpstra zal per direct toetreden tot de CDA Tweede Kamerfractie. Met het vertrek van Kamerlid Erik Ronnes als nieuwe bestuurder naar Brabant is Terpstra de eerste volgende op de lijst van het CDA. Hij zal op 20 mei beëdigd worden als Lid van Tweede Kamer. Terpstra was sinds 2014 duo-raadslid voor het CDA in Leiden. Hij nam in deze jaren deel aan de commissie Onderwijs en Samenleving. In deze commissie heeft hij zich met name bezig gehouden met de onderwerpen sport en zorg. In de eerste periode deelde Julius de commissietaken met voormalig fractievoorzitter Klaas de Vries. De afgelopen twee jaar was hij een duo met de huidige fractievoorzitter Joost Bleijie.

Fractievoorzitter Joost Bleijie over het vertrek van Terpstra: ‘We danken Julius voor zijn inzet voor het CDA en voor de stad Leiden. We denken daarbij vooral aan het werk wat hij heeft verzet voor verschillende Leidse voetbalclubs, de ontwikkeling van het Roomburgerpark en de inzet voor een sociaal Leiden, met name de inzet tegen eenzaamheid onder ouderen en studenten. We zijn als Leidse CDA afdeling trots dat we met Julius een Leids CDA-Kamerlid krijgen en wensen hem bij het werk in de Kamer het allerbeste. Ze hebben er in Den Haag in ieder geval een kundige en bevlogen volksvertegenwoordiger bij.’ Wie Terpstra in Leiden zal opvolgen, wordt de komende weken bekend.

Meer informatie over het vertrek van Julius Terpstra? Mail dan naar [email protected]