14 november 2022

CDA: maak vaart met bouw sportpark de Mors

Het CDA zet zich in voor goede sportparken in Leiden. In de Leidse wijk de Mors wordt al lange tijd gesproken over een nieuw sportpark. Raadslid Tobias Sandoval Garcia: “In september 2021 heeft de gemeenteraad akkoord gegeven met de vernieuwingsplannen van het sportpark in de Mors waar verenigingen DIOK, DoCos en Sporting Leiden zijn gehuisvest. Helaas heeft de realisatie van dit sportpark al in de beginfase bijna een jaar vertraging opgelopen. En daarom willen wij actie van de gemeente!”

De gemeente lukte het niet om een projectleider te vinden. Hierdoor heeft het project van een bijna een jaar vertraging opgelopen. Afgelopen week heeft het CDA een motie ingediend waarin het gemeentebestuur voor 1 februari volgend jaar moet laten weten hoe ze realisatie van het sportpark gaat versnellen. Tobias Sandoval Garcia: “Wat ons betreft wordt voor het sportseizoen van 2025-2026 gestart met de bouw van dit nieuwe sportpark. Hoe eerder, hoe beter!”
Een meerderheid in de gemeenteraad stemde in met het dit voorstel van het CDA.

Vragen en/of opmerkingen? Stuur een mail naar ons raadslid Tobias Sandoval Garcia via [email protected]