04 juli 2017

CDA regelt plek zeeverkenners Waingunga

De gehele gemeenteraad van Leiden steunde de motie van CDA gemeenteraadslid Moniek van Sandick voor het zoeken naar een nieuwe en definitieve lokatie voor de zeeverkenners van Waingunga. Van Sandick zie mogelijkheden aan de het Park de Korte Vliet, dat binnenkort geheel zal worden opgeknapt. De huur van de loods met haventje van de zeeverkenners aan de Oude Rijn locatie (vlakbij DIOK in de Hoge Morsch)  werd onlangs opgezegd en de zeeverkenners staan binnenkort voor de zoveelste keer in hun bestaan op straat.

Al 18 jaar zitten de zeeverkenners op een tijdelijke lokatie. Volgens van Sandick moet dit voor eens en voor altijd opgelost worden. Waingunga is de enige zeeverkennersgroep aan de zuidkant van Leiden. Zij zijn goed bereikbaar voor jongeren uit Zuid, de Morsch, Stevenshof en Voorschoten. Van Sandick “zelf ben ik 8 jaar zeeverkenner/watergids geweest in het Zuiden des lands. Prachtige tijden die je iedere jongere gunt. Aan de Korte Vliet zijn meerdere inhammen waar mijns inziens een definitief onderkomen zou kunnen worden gerealiseerd. Ik hoop dat er voor hen een betaalbare oplossing gaat worden gevonden aan deze kant van de stad.” Na de zomer zal het College met een voorstel komen.