Het CDA wil dat de gemeente een voortrekkersrol gaat spelen om te zorgen dat alle loden waterleidingen uit de gemeente Leiden worden verwijderd. De gemeente heeft immers een zorgplicht voor haar inwoners.

De wethouder kwam in vragen van het CDA, tijdens de laatste raadsvergadering, ons deels tegemoet. Zoals gevraagd gaat de wethouder onderzoeken of er in Leiden basisscholen zijn waarbij lood in de waterleidingen zit. Daarnaast zal de wethouder zorg dragen voor een beperkte (social) mediacampagne waarbij aan huiseigenaren wordt gevraagd om hun leidingen te testen op lood en deze zo snel mogelijk te vervangen.

CDA-raadslid Roeland Storm: "Alhoewel we blijn zijn met deze toezegging lijkt het alsof de urgentie door de gemeente nog niet geneoeg gevoeld wordt. Het CDA blijft het college strikt volgen op dit dossier en zal, wanneer nodig, voorstellen doen om de aanpak te versterken. De gezondheid van onze inwoners staat voorop."

Vragen en/of opmerkingen n.a.v. bovenstaand artikel? Stuur een mail naar ons raadslid Roeland Storm [email protected]