15 april 2022

CDA wil actie om aanrandingen in Cronesteyn tegen te gaan

Deze week maakte www.sleutelstad.nl melding van een tweetal aanrandingen van sporters in Park Cronesteyn. In november 2021 zijn ook al twee vrouwen aangerand in dit park. Hoewel uit de berichtgeving blijkt dat de politie deze zaak voortvarend oppakt, is het kwaad jegens de sporters in kwestie inmiddels geschied. Zij geven aan niet snel weer in Park Cronesteyn te gaan wandelen, hardlopen of skaten. De CDA-fractie vindt dit onacceptabel. Iedereen zou veilig in de Leidse parken moeten kunnen sporten en voorkomen is beter dan genezen.

Daarom heeft duo-raadslid Annelies van Vark gezamenlijk met Alyssa Voorwald (VVD) en Bo Lemmens (PvdA) schriftelijke vragen gesteld aan het College. Zij vragen het College om maatregelen te nemen om de veiligheid in Park Cronesteyn te vergroten, bijvoorbeeld middels extra surveillance, betere verlichting en/of tijdelijk cameratoezicht.

Vragen en/of opmerkingen over dit artikel? Stuur een bericht naar de CDA-fractie t.a.v. Annelies van Vark via [email protected]