Woordvoerder Sport Tobias Sandoval Garcia schrok toen hij de huurprijzen voor de tennisclubs zag. Sandoval Garcia: "Geen wonder dat de tennisverenigingen een boze brief naar de gemeente hebben gestuurd. Sport en zeker sportverenigingen zijn een belangrijk onderdeel van de maatschappij. Door die hoge huurprijzen help je de Leidse sportwereld zeker niet." Als het aan het CDA ligt, gaan de huurprijzen omlaag. Sandoval Garcia: "Nu betalen tennisers in Leiden 3 tot 4 keer meer huur voor hun sportgronden dan tennisers in onze regiogemeenten. Als het aan ons ligt, wordt het stimuleren van sporten het beleid. Dat doe je onder andere door de huurprijzen te verlagen."

Naast lagere huurprijzen geven twee verenigingen LTV Merenwijk en TC Roomburg aan het onderhoud in eigen beheer te willen nemen. Nu wordt dat nog gedaan door de gemeente. Echter ervaren de twee sportclubs dat de gemeente niet bepaald een helpende hand uitsteekt om dit te bereiken. Wat het CDA betreft verandert dat. Tobias Sandoval Garcia: "Al jaren strijdt het CDA voor sterke zelfstandige sportverenigingen. Als verenigingen hun beheer zelf willen doen, dan moet de gemeente dat regelen. Zo staat het ook in ons verkiezingsprogramma!"

Afgelopen dinsdag 26 oktober was de commissievergadering Sport. Daar stipte woordvoerder Tobias Sandoval Garcia bovenstaand punten al aan. In de komende raadsvergadering zal het CDA een motie indienen om de tarieven omlaag te krijgen.