Deze week stonden er twee culturele bezoeken op het programma. Een kennismakingsbezoek aan de Historische Vereniging Oud Leiden (HVOL) en de werkgroep Wederopbouwkunst in het bijzonder en het Cultuurontbijt georganiseerd door het Cultuurfonds in Old School:

Bezoek Werkgroep Wederopbouwkunst

De werkgroep Monumentale Kunst van de Wederopbouwperiode vergadert eens in de zoveel tijd in de regentenkamer van Hof Meermansburg. Sophie Brinkel maakte kennis met de leden van de werkgroep die wordt voorgezeten door Jos Hooghuis. Het was erg leerzaam voor het CDA om meer te horen over de wederopbouwkunst in Leiden; wat er in het depot ligt en wat er mee gedaan kan worden. Het CDA zal zich de komende periode inzetten voor deze openbare kunst en stimuleren dat het zoveel als mogelijk wordt hergebruikt wanneer scholen, zorgcentra en andere openbare gebouwen (waar de kunst vaak aan vast zit) een andere bestemming krijgen. Het CDA deelt de wens van de HVOL dat deze kunst niet verloren mag gaan zeker in het licht van de huidige bouwplannen van dit College.

Deelname Cultuurontbijt

Vanmorgen organiseerde het Cultuurfonds een cultuurontbijtje voor de Leidse cultuursector. Voor Sophie Brinkel dé gelegenheid om kennis te maken met de cultuurmakers en ondernemers van de stad en hun ideeën, maar ook een weerzien en goed gesprek met de collega’s van BplusC. Als ontbijt werden er allemaal verse producten van ondernemers uit de regio geserveerd.