17 november 2017

#GR2018: Een mooie, enthousiaste en Leidse lijst

Het CDA Leiden heeft vandaag de top 10 van de kandidatenlijst bekendgemaakt. “Ik ben echt enorm trots op de kandidatenlijst van het CDA. het zijn stuk voor stuk betrokken Leidenaren die actief zijn in verenigingen, welzijnsorganisaties en in de wijken zelf. Het is ook ene mooie mix geworden van ervaringen en fris enthousiasme. Echte een geweldige club om komende maanden campagne mee te gaan voeren” zo zegt CDA Lijsttrekker Joost Bleijie.

De top 6 kandidaten werden door Bleijie in een vlog verrast met hun plek op de lijst en daarmee bekend gemaakt aan de stad. “Het CDA gaat voor 6 zetels bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.” Bleijie ging bij de kandidaten langs ‘gewapend’ met een verkiezingsprogramma èn de historische Canon van Leiden. “Het  CDA-programma is de munitie die we de komende maanden hebben om Leidenaren de verleiden om op het CDA te stemmen. Met Verbeter je buurt, versterk je stad hebben wij een aansprekend verhaal voor alle Leidenaren. De Canon heb ik meegenomen omdat we allemaal er van bewust moeten zijn waarvoor we het allemaal doen: Onze geweldige binnenstad en de levendige wijken er om heen”.

In de top 10 staan bekende namen, onder wie raadslid Roeland Storm (2) en oud-fractievoorzitter Patrick Meijer (4). De hoogste nieuwe binnenkomer is Josine Heijnen (3), oud Leidsch Dagblad-columniste en campagneleider voor de aankomende verkiezingen. Andere bekende gezichten zijn Julius Terpstra (5), kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen vorig jaar, Sophie Brinkel (6), Vredespaleis Den Haag, ondernemer Stijn Hemel (7), Stichting Present-directrice Eline de Boo, Sportbestuurder Jan Botman en Arine Sijl (10), Ministerie van Binnenlandse Zaken. Zij zijn als duo-raadslid en fractie assistent ook al jaren betrokken bij het Leidse CDA.

1 Joost Bleijie (40)

2 Roeland Storm (34) Politie, recherchekundige.

3 Josine Heijnen (27) Project manager Fujitsu, 3 octobervereniging

4 Patrick Meijer (37) Sociale verzekeringsbank, bestuurslid stichting Present