05 april 2018

Fractie CDA Leiden zoekt fractie-assistent

Ben je geïnteresseerd in de  Leidse politiek? Ben je lid van het CDA? En wil je je inzetten voor Leiden en de partij? Lees dan verder ...

... want de Leidse CDA-fractie zoekt een nieuwe fractiemedewerker. Ben jij een spin in het web, een bruggenbouwer, punctueel, organisatorisch vaardig en heb je lef, dan ben jij degene die wij zoeken. De functie is per direct beschikbaar.

Wat ga je doen?

Eigenlijk ga je drie dingen doen. Je voert het secretariaat van de fractie. Notulen, actielijsten, ingekomen stukken, dat soort werk. Maar belangrijker nog, je gaat voor de fractie de communicatie en de organisatie doen. Wij zoeken een fractie-assistent die de fractie gaat ondersteunen in de online en offline communicatie naar de leden van het CDA en de bewoners, bedrijven en instellingen in Leiden. Daarnaast zoeken wij iemand bij organiseren in het bloed zit. Het organiseren van fracties op locatie, werkbezoeken, politieke cafés zijn hier voorbeelden van. Als derde ben je als fractie-assistent ook ‘gewoon’ onderdeel van de Leidse CDA-fractie. Je mening, inbreng, netwerk en kennis wordt zeer op prijs gesteld. Kortom, jij bent de komende periode de spilfiguur tussen fractie, leden, stad en regio. Jij bent het fundament onder een goed draaiende fractie.

Hoeveel tijd kost het?

Je bent aanwezig bij de fractievergadering op maandagavond. Daarnaast ben je bij voorkeur zo vaak mogelijk aanwezig bij de Raadsvergaderingen op donderdagavond. Uiteraard ben je aanwezig bij de bezoeken en activiteiten die je zelf (mede) gaat organiseren. Al met al zal je per week gemiddeld zo’n 7,5 bezig zijn met het CDA Leiden en de fractie in het bijzonder.

Wat breng je mee?

Eigenlijk is maar een ding vereist: Passie hebben voor Leiden en passie hebben voor het CDA. Ofwel je schouders willen zetten onder het (nog) beter zichtbaar laten zijn van het CDA in Leiden, het draaiend houden van de fractie en ondersteunen van het politieke handwerk van de raadsleden en duo-raadsleden.

Vergoeding?

Het fractie-assistentschap is een betaalde job. Echter, verwacht niet dat je er miljonair mee wordt. Er is een vergoeding, maar de belangrijkste drijfveer om dit te willen doen is niet het geld, maar de passie voor de stad en het CDA. En omdat je het leuk vindt om met lokale politiek bezig te zijn en wellicht wel ambities in die richting hebt.

Meer informatie?

Via deze link vind je ons verkiezingsprogramma. Daar staan wij voor de komende jaren. Via deze link zie je wie er zoal in de fractie zitten. Heb je vragen of wil je meer informatie dan kan je altijd contact opnemen met Joost Bleijie, fractievoorzitter CDA Leiden. (joost@cdaleiden.nl / 06-25198936)

Lijkt je dit wat?

Mail dan voor 15 april 2018 je CV en een motivatiebrief naar het CDA Leiden. Je kan je brief richten aan de CDA Fractie en mailen naar joost@cdaleiden.nl