09 mei 2017

Hangjongeren in de Kooi

Het CDA-raadslid Roeland Storm heeft namens de fracties van de SP, VVD en het CDA in de afgelopen raadsvergadering opheldering gevraagd over de problemen met hangjongeren, overlast en criminaliteit in de Kooi.

Afgelopen week waren er in het Leidsch Dagblad meerdere berichten over de problemen in de Kooi. De burgemeester gaf desgevraagd in de Raad aan dat hij de problemen herkende. Verder zei hij dat er reeds een aanpak is opgezet en dat deze breed zal worden opgepakt. Voor het CDA, en voor de SP en VVD, was het zeer belangrijk dat de familie van deze hangjongeren sterk betrokken wordt.

CDA-raadslid Roeland Storm: “Mijn fractie blijft de situatie in de gaten houden. Voorkomen moet worden dat dit net zo uit de hand loopt als de problemen met criminele jeugdgroepen in het Jacques Urlusplantsoen.”